Best Western Hotell Gamla Teatern

När vi åkte till Göteborg åkte vi ju tåg från Östersund. För att inte behöva åka hemifrån mitt i natten bokade vi ett hotellrum i Östersund natten innan avfärd. Ursprungsplanen var att spendera hela dagen i stan. Shoppa, fika, äta middag och promenera på ställen vi älskade när vi bodde där. Tyvärr var ju jag sjuk (som alltid när vi ska någonstans) så vi åkte lite senare och kom fram lagom till incheckning på hotellet.

Vi hade valt Best Western Hotell Gamla Teatern, helt enkelt för att de var billigast men ändå serverade frukost. Tänkte att det inte är så noga när man bara ska sova en natt. Rummet vi fick var jättefint. Litet men fint.

gamlateatern

En dubbelsäng och som ni ser ett skrivbord mitt emot. Ovanför skrivbordet en TV. Det ni inte ser är den lilla ”hallen” som var rätt smart. Ni ser heller inte badrummet, som var superfint.

gamlateaternbad

Här är en bit av badrummet. Svårt att fota eftersom de verkligen utnyttjat varje liten bit av rummet, men det går ju att se kaklet i alla fall. Så vackert. Och en snygg duschvägg.

Hotellet kändes väldigt fräscht och personalen i receptionen var väldigt trevlig. Det enda jag har att anmärka på är väl att frukosten serverades enbart med tända ljus som belysning vilket gjorde att det var svårt att se vad man plockade på sig. Det var alltså inte kolsvart, jag fattade ju att jag fick med mig smörgåspålägg men såg inte riktigt vilken sort förrän jag satt ner och kunde kolla nära. Men det är en så liten detalj. Frukosten i sig var bra, lagom utbud och så där .

Vi åt middag ute (en hamburgare på en sportbar – inte topp 10 av det bästa jag någonsin har ätit men..) och sen köpte vi godis på hemmakväll och såg på TV. Tack vare att jag var sjuk så var det typ det enda jag orkade den kvällen. Som tur var frisknade jag till sedan på vägen till Göteborg.

Författare: innehosina

Ägare av bloggen Inne hos Ina // Owner of the blog Inne hos Ina

Kommentera

