Matsedel och uppdatering

Tänkte börja med att delge er nästa veckas matsedel eftersom jag förstår att ni längtat ihjäl er. Okej, jag har inga som helst indikationer på att de här inläggen med matplanering ens blir lästa, men jag fortsätter ändå för att jag gillar dem. Våra middagar är ett nörderi som jag inte släpper in min man i, annat än om jag väldigt mycket behöver det. Jag älskar att välja ut maträtter, skriva inköpslista, handla maten och packa upp den hemma. Sen gillar jag oftast att laga den också. Så, here we go.

MATSEDEL V. 34

Måndag: Linscurry i röd kokos
Tisdag: Korvsås med broccoli och grönsallad.
Onsdag: Indisk kycklinggryta med matvete och sallad.
Torsdag: Tomatsoppa med mozzarella
Fredag: Fyllda pitabröd hoppas jag
Lördag: Mamma bjuder.
Söndag: Lax med rårivna morötter och en sallad.

Det var den. Jag tänkte även blanda in en lite uppdatering om resten av veckan. Jobbet kickade igång i tisdags och jag ser fram emot hösten på alla sätt som går. Det var himla kul att träffa alla kollegor igen också. På tisdag kommer eleverna, och det ser jag också fram emot.

Igår var det lördag och vi spenderade dagen hos några kompisar som håller på att bygga hus. Garagebygge stod på schemat och vi var nästa tjugo stycken som hjälptes åt med detta. Eller ja, i ärlighetens namn hjälpte jag väl inte till så mycket, och min man fick agera projektledare eftersom han inte får jobba. Men vi var där i alla fall.

Idag har jag en ensamdag med Baloo eftersom maken är iväg på trevligheter. Vädret har varit ganska trist så det har blivit häng framför serier på Netflix och tidningsläsande. Faktiskt så har jag också spenderat en timme i trädgården. Har försökt göra det trevligt för min rabarber.

Nu håller det på att vara dags för middag. Det blir rester från  i fredags, grillad fläskkarré med ugnsstekta grönsaker. Mums!

Författare: innehosina

Ägare av bloggen Inne hos Ina // Owner of the blog Inne hos Ina

Kommentera

