Rangordning av sociala medier

Flera stora bloggare, däribland Egoina och Josefin Knave, har på sista tiden listat vilka sociala medier de gillar bäst, och varför. Jag tyckte att det verkade lite kul så jag tänkte göra samma sak. Here we go.

1. Blogg

Såklart är  bloggen min favorit bland sociala medier. Jag tycker att man lär känna personen bakom på ett helt annat sätt än i andra medier. Dessutom är det lättillgängligt och kräver inte full uppmärksamhet om man inte vill. Man kan skumma igenom vissa inlägg. Dessutom gillar jag att läsa en persons åsikter och det spelar inte så stor roll vad det handlar om. Jag är också en väldigt textbaserade människa så välskrivna bloggar passar mig utmärkt.

2.  Instagram 

Detta medium som så många tycker är tråkigt. Jag älskar instagram! Jag gillar att man måste ha en bild för att kunna posta och jag gillar att man måste försöka få till en snygg bildtext. Jag gillar också att man kan välja sitt flöde. Jag följer till exempel Anja Pärson utan att hon behöver följa mig tillbaka. I mitt flöde hittar man inte så många ”perfekta konton”. Jag har provat att följa inredningskonton men ledsnar rätt fort. Följer inte så många företag heller. 

3. Podcast 

Älskar konceptet men har svårt att hinna med att lyssna. Nu när jag har en ny telefon tänkte jag ta tag i det dock. Ytterligare ett sätt att lära känna en person.

4. Pinterest 

Fast jag använder bara Pinterest som inspiration för mig själv. Följer ingen men har lyckats få en följare.

5. Facebook 

Tycker att det har blivit tråkigt. Har det mest för att kunna fynda och sälja saker i köp- och säljgrupper och för att få lektionstips i olika grupper för lärare. 

6. Snapchat

Alltså vad är det ens? Har nyss skaffat för att min man har tjatat i ett halvår. Förstår inte storheten i detta. 

7.  Youtube 

Är säkert fantastiskt men jag har verkligen inte tiden till att titta på videos..

8. Twitter 

Känns som ett fenomen jag missade helt när det var som störst. Tror dock att jag hade gillat det om jag had3 upptäckt det i tid:)

Författare: innehosina

24- årig tjej från Norrland som skriver om allt mellan himmel och jord. Bor i en trea med hund och min blivande man. Pluggar på distans, stickar barnkläder och sjunger högt i duschen. Här i min blogg kan ni läsa om allt detta och en del annat.

1 thought on “Rangordning av sociala medier”

Kommentera

