Vårt bröllop – en lista

Dags för inlägg nummer 4/8 i Bröllopstemaveckan. Idag fyller jag i en lista. Ska villigt erkänna att jag har hittat på listan själv efter att ha googlat mig galen efter att hitta något liknande. Feel free att kopiera och fylla i om du har lust!


 

TEMA BRÖLLOP: 4/8 – LISTA OM VÅRT BRÖLLOP

Var vigseln borgerlig eller kyrklig och varför?

Vi valde en borgerlig vigsel. Vi ville kunna utforma och påverka själva ceremonin mycket själva. Dessutom är ingen av oss troende så det kändes fel att gifta sig i kyrkan.

rebeccasbild5

Hade ni något brudfölje?

Ja, det kändes lite fint att kunna hedra två personer och låta dem vara med oss längst fram under vigseln. Min syster var tärna och min mans bästa kompis var marskalk.

Vilket är ditt bästa minne från vigseln?

När min man skulle trä på min ring och tog fel ring, hehe. Jag försökte viska till honom att det var fel några gånger innan han upptäckte det och då började vi skratta båda två.

Hur många gäster hade ni?

41 gäster. Det blev trångt i lokalen ändå.

Hade ni något tema på bröllopet?

Inte mer än ett färgtema, som var höstfärger. Det mesta gick i olika orange toner men vi kompletterade med lite gult och rött också.

wpid-IMG_20140817_205955.jpg

Berätta kort om upplägget. 

Vi hade ett rätt traditionellt bröllop. Först var de vigsel sedan middag med tårta och dans efteråt. Inte så mycket vilt festande och alla gäster hade gått vid elva på kvällen. Maken och jag sov på hotell den natten.

Bästa minnet från hela dagen?

När vi hade klätt oss hemma i lägenheten och maken fick se mig i full mundering för första gången. Blicken jag fick då. Det syntes att han tyckte att jag var vackrast i världen, och jag kände mig lyckligast på jorden. Tårögd blev jag visst också.

Något du önskar hade blivit annorlunda?

Jag hade velat hålla ut middagen lite längre. Varmrätten kom för snabbt på förrätten. Och så önskar jag att jag hade kollat alla inställningar på systemkameran för 90 procent av bilderna som blev tagna med den (av gästerna) är supersuddiga.

Vad är du mest nöjd med när det gäller planeringen?

Jag vet faktiskt inte. Att så mycket ändå klaffade och att vi lyckades dekorera lokalen så den kändes högtidlig och stämningsfull.

Gav ni någon morgongåva?

Nej. Det hade vi inte råd med, haha.

Blev det möhippa och/eller svensexa?

Ja, och våra vänner lyckades röva bort oss samma helg. Har skrivit om det här.

Åkte ni på bröllopsresa?

Ja, men inte förrän i juni 2015. Nio månader efter bröllopet alltså. Till Kroatien, vilket var helt underbart. Har skrivit om det här

brac3.

Författare: innehosina

24- årig tjej från Norrland som skriver om allt mellan himmel och jord. Bor i en trea med hund och min blivande man. Pluggar på distans, stickar barnkläder och sjunger högt i duschen. Här i min blogg kan ni läsa om allt detta och en del annat.

Kommentera

