Renoveringslördag

Vi har börjat renovera igen. Det har jag nog sagt. Idag har vi spacklat väggarna och slipat dem. Mest jag, om vi ska vara ärliga. Maken försöker ta det lugnt för att inte riva upp sin skada. (Han är förresten inne på sluttampen av sin sjukskrivning. Tror jag. Känns så bra för oss båda, han längtar verkligen efter att jobba!) Och så har jag målat taket ett varv.

Imorgon ska vi slipa det som inte gick att slipa idag eftersom vi behövde spackla mer på vissa ställen. Dessutom ska vi försöka slipa trappan.. Det känns nervöst. Sen ska vi försöka måla taket ett varv till.

Efter det är det själva trappan som väntar. Den ska målas vit. Allt som rör trappan gör mig nervös eftersom det inte känns som ett projekt man vill göra om. Därför är det viktigt att det blir bra. Men jag tror nog att det ska bli bra. Jag befinner mig fortfarande i fasen då allt känns roligt och då håller vi ändå på med det allra tråkigaste just nu. Det roliga blir ju sen när man får tapetsera och lägga nytt golv!

Nu ska jag stretcha ut ryggen och se på tv med min man. Vi har spanat in filmen Jobs, om Steve Jobs, på TV4 Film  (och 7:an, men den börjar en timme senare där). Sen blir det sängen så vi orkar med morgondagen.

Författare: innehosina

Ägare av bloggen Inne hos Ina // Owner of the blog Inne hos Ina

Kommentera

