Liebster Award

Min blogg och jag har blivit nominerade till Liebster Award av Amina. Jag tackar ödmjukast för det och ska skicka priset vidare! Det finns vissa regler för detta att följa, och de är:

1. Nämn vem det är som nominerat dig och tacka. 
2. Svara på de frågorna som ställs till dig. 
3. Nominera elva stycken nya bloggare. 
4. Ge de nominerade bloggarna elva stycken nya frågor. 
5. Se till att uppmärksamma de du nominerat om att de blivit nominerade. 

Här är frågorna jag har fått och svaret på dem:

1. Vilka språk kan du?

Svenska är mitt modersmål och jag känner mig väldigt trygg med engelska. Spanska kan jag på en nivå som inte är direkt flytande men rätt bra ändå. Tyska på nybörjarnivå. Skulle gärna lära mig finska också.

2. Vad är du bäst på?

Laga söta efterrätter och att planera saker.

3. Vad är det dyraste du köpt som bara är till dig?

Min mobil.

4. Hemmakväll eller utekväll?

Hemmakväll. Jag tycker om att sitta och prata, vilket är svårt i röriga miljöer. Känner mig sjukt obekväm om jag ska dansa och vill helst umgås med folk jag känner.

5. Har du någon låt som alltid gör dig på ett speciellt humör?

Alltså, jag är så sjukt intresserad av musik. Har länge drömt om att jobba med musik till exempel. Ändå kan jag typ inte välja en favoritlåt om någon ber mig.

Jag blir ofta glad av låtar som Twist and Shout och Twist of Love. Hehe.

Att sjunga något, vad som helst, gör mig oftast på bra humör. Jag sjunger gärna låtar av Kelly Clarkson, Avril Lavigne och Amy MacDonald. Och radiohits 🙂

6. Om du var tvungen att flytta utomlands, vilket land hade du valt?

England! Är så kär i det landet. Älskar stämningen när man är där och till skillnad från många andra föredrar jag faktiskt brittisk engelska framför amerikansk. Har faktiskt undersökt möjligheten att flytta till London men det har inte funkat av olika anledningar  Jag kan i alla fall säga att jag blev ju engelskalärare av en anledning..

7. Har du (i smyg eller ej) bestämt vad dina framtida barn ska heta? (/hade du gjort det?)

Ja! Har en lista med namn och i vilken ordning de ska väljas. Den är dock inte spikad i sten för jag har en tendens att ändra mig. Mitt absoluta favoritnamn till en tjej har jag haft sedan jag var typ tolv. Det håller fortfarande. Vill tyvärr inte avslöja namnen.

8. Betalar du tv-licens?

Ja. Jag tycker att det är en självklarhet att betala tv-avgiften för att få tillgång till oberoende och objektiv media.

9. Bästa resan i livet hittills?

Har inte varit på så många resor som jag hade velat. Bästa resan hittills är nog ändå bröllopsresan till Kroatien. Vackert land med sol och bad tillsammans med min man. Det var en ganska oslagbar kombination.


10. Hur många år vill du bli?

Jag har svårt att säga en siffra. Jag vill naturligtvis få leva ett bra tag efter pensionsålder men jag känner också att det viktiga är livskvalitet. För mig finns det ingen poäng med att bli hundra år gammal om jag får spendera de sista 30 åren som svårt dement. Så mitt svar blir att jag vill leva så länge som jag mår tillräckligt bra, så att säga.


11. Godaste ätbara saken i hela världen?

För tre veckor sedan hade jag svarat lufttorkad skinka men nu har jag visst ätit det lite för ofta för sist var det inte så gott, hehe. Då svarar jag bröd istället. Jag fullkomligt älskar bröd, det är det bästa som finns.

Att nominera 11 bloggar blir svårare för jag läser knappt elva bloggar. Numera. Josefin Knave, Spiderchick, Egoina, Happilyeverafter, Onekligen, Bli Min Jäst, och Hej hej vardag får det bli. Jag gjorde mitt bästa 🙂  Kan skicka tillbaka utmärkelsen till Amina också.

Här är mina frågor till er:

1. Vilken veckodag är den bästa och varför?

2. Vilken tv-serie borde alla se?

3. Vilket är ditt starkaste minne från skolan?

4. Vilka tre platser skulle du vilja besöka?

5. Vilken bok skulle du vilja läsa och varför?

6. Hur ser en perfekt söndag ut?

7. Vem är din favorit i svenska kungafamiljen?

8. Vad skulle du vilja lära dig?

9. När vill du ha fest nästa gång?

10. Vilka kläder i din garderob gillar du bäst?

11. Hur många jobb har du haft?

Författare: innehosina

Ägare av bloggen Inne hos Ina // Owner of the blog Inne hos Ina

1 thought on “Liebster Award”

Kommentera

