Recept och veckomatsedel 

Idag måste jag få börja med att tipsa om ett recept. Jag har hittat receptet hos coop, så ni får läsa i länken. Det var jättegott och snabblagat, vilket är en bra kombination. Dessutom utan kött, men med mejeriprodukter. Lite bättre för klimatet.

Receptet är Bönpasta med ärtpesto. Det har vi ätit idag. Jag valde spagetti på svarta bönor eftersom det är den bönpasta som jag tycker är mest lik vanlig pasta, framförallt i konsistens.

 Vi handlade efter att jag hade slutat jobba idag och hade ingen direkt plan så det blev lite.. Så här:
Tisdag: Fyllda pitabröd

Onsdag: Fajitas

Torsdag: Stekt strömming med morötter och potatis.

Fredag: Tacos

Lördag: Fläskkarré med sötpotatis och colrslaw

Söndag: Fläskpannkaka 

Mycket tacoliknande mat, hehe. Men då får det vara så i veckan. 

Vad äter ni i veckan?

Författare: innehosina

24- årig tjej från Norrland som skriver om allt mellan himmel och jord. Bor i en trea med hund och min blivande man. Pluggar på distans, stickar barnkläder och sjunger högt i duschen. Här i min blogg kan ni läsa om allt detta och en del annat.

1 thought on “Recept och veckomatsedel ”

Kommentera

