Skön lördag

Idag har jag haft en sån himla bra lördag. En sån där man inte har några planer men ändå gör saker man vill göra hela tiden.

Vi startade dagen med sovmorgon. Jag minns inte sist jag låg till klockan halv tio (vuxenpoäng på det antar jag). 

Vi har gått inte mindre än tre promenader idag, tillsammans and alla tre. Först en morgonrunda. Sen en sväng mitt på dagen. Då föll det snöflingor! 

Vi blev lite exalterade över det. Särskilt jag och maken, haha. Sen gick vi en runda till alldeles innan middagen bara för att plocka in tallkottar. Pinterest har gett mig mycket inspiration.

Förutom att promenera har vi planerat inför julen. Vi har sett ut några ljusslingor att hänga ute och bestämt lite nytt som ska bli här inne. Jag försöker hålla tillbaka och tänka att det kommer fler jular då man kanske också vill pyssla och dekorera. Jag har i alla fall beställt pysselmaterial till en del julpyssel också.

Vi hann dessutom spela Mario Kart en stund. Det spelet är så mycket nostalgi och trots din ålder är det absolut roligaste tycker jag. Spel är ju dock inte min stora passion i livet så jag förstår att man kan tycka  annorlunda. Jag gillar enkelheten.

Och lördagen är inte slut än. Det blir lax med ugnsstekta rödbetor till middag. Mums! 

Författare: innehosina

Ägare av bloggen Inne hos Ina // Owner of the blog Inne hos Ina

Kommentera

