Långdag

Kvällsjobb idag innebar en arbetstid på 11,5 timme. Som tur är har jag nära till jobbet så jag har ”bara” varit hemifrån i 12 timmar. Jag känner mig mest trött i benen och har ont i svanskotan. Vi går och står ganska mycket i jobbet vilket är bra men när det blir längre än vanligt märks det så klart. När jag står länge skär det i svanskotan sedan. Det brukar gå över så det är ingen fara.

Jag funderar ibland på hur det skulle vara att bo i en stad. I en stor stad där jag skulle behöva pendla, säg en timme, till jobbet. Det skulle ge ungefär 11 timmar hemifrån varje dag. Det skulle jag nog inte klara av. När hinner man då göra någonting annat än att jobba, laga middag, äta, diska och sova? Allt det där i livet som ger lite livskvalitet, som fritidsintressen och att träffa vänner. När gör man det? Helgerna är ju inte evighetslånga heller. 

Sen kan jag så klart lockas av andra saker i en stad. Närheten till affärer, restauranger och nöjen är något jag kan sakna ibland. Å andra sidan har man en anledning att upptäcka andra delar av världen då. En helg i en stad är också trevligt 🙂 


Göteborg i somras. 

Författare: innehosina

24- årig tjej från Norrland som skriver om allt mellan himmel och jord. Bor i en trea med hund och min blivande man. Pluggar på distans, stickar barnkläder och sjunger högt i duschen. Här i min blogg kan ni läsa om allt detta och en del annat.

Kommentera

