Veckans matsedel 49/2016

Idag har vi handlat för resten av veckan. Det blir lite budgetmat i veckan för att spara av matpengarna inför jul. En budgetmatsedel hos oss ser ut så här:

Måndag: Potatis- och purjolökssoppa.

Tisdag: 

Onsdag: Josefins enkla pastarätt

Torsdag: Min morotssoppa

Fredag: Fish tacos

Lördag: Hemrullade köttbullar och stuvade fullkornsmakaroner.

Söndag: Fisksoppa med saffran 

Efter att vi hade handlat kom jag på att jag  blir ensam i helgen, så jag får se om jag äter det som är tänkt eller sparar det till nästa vecka. Jag kan ju alltid bjuda in mig själv till mamma och pappa. 

Imorgon ska jag få äta julbord med jobbet så vi har inte planerat in någon mat. Maken får fixa något som  det som finns hemma.  

Den här veckan ser jag mest fram emot: Fish tacos känns oerhört spännande. Det är något som jag har hittat i Josefin Knave så arkiv och det verkar himla gott.  

Jag ser också fram emot att göra pepparkakshus! 

Inspiration till huset 🙂

Författare: innehosina

24- årig tjej från Norrland som skriver om allt mellan himmel och jord. Bor i en trea med hund och min blivande man. Pluggar på distans, stickar barnkläder och sjunger högt i duschen. Här i min blogg kan ni läsa om allt detta och en del annat.

Kommentera

