Jullovet är här!

Från tolvtiden idag har jag varit julledig! Vi hade julavslutning med eleverna på förmiddagen och sedan träffades personalen för lite avtackningar innan vi tog ledigt. F mötte upp mig på affären där vi handlade det sista till julbordet. Åtminstone tror vi att det är det sista. Jag passade på att köpa de sista julklapparna också.

I eftermiddag har jag gått en hundpromenad i dagsljus, betalat räkningar och slösurfat. Det känns helt underbart att ha 18 dagars ledigt framför sig. Jag känner verkligen hur hjärnan varvar ner.

Jag känner ingen stress över julen heller, trots att vi ska vara värdar. Det är ju i och för sig bara min familj som kommer hit så jag känner mig avslappnad, men jag trodde ändå att jag skulle behöva göra mer? Imorgon ska jag koka revbensspjällen och griljera skinkan. Resten blir på själva julafton.

Hur ligger ni till nu inför julen? Jag hoppas att ni inte känner någon julstress ❤  Det blir som det blir och huvudsaken är att man får vara där man vill vara.

Författare: innehosina

Ägare av bloggen Inne hos Ina // Owner of the blog Inne hos Ina

Kommentera

