Julhelgen 2016

Hej bloggen! Nu har det gått några dagar sedan jag skrev här sist. Det känns som en halv evighet eftersom det har varit julhelg. Här kommer ett snabbsammandrag av julhelgen. 

Julafton

Vi åt julgröt hos mina föräldrar på morgonen. Sen bar det av hemåt för att förbereda fika och middag. Min familj  (syster, mamma, pappa, mormor och morfar) kom vid tvåtiden. Då fikade vi. Sen var det Kalle Anka, julmiddag och paketöppning. Vi gjorde en snabbvariant där mormor och morfar fick vara med och sen öppnade vi resten efter att de hade åkt hem. När man närmar sig 90 orkar man inte så många timmar. 

Bästa julklapparna var en robotdammsugare, kokboken Ännu mera Vego och tröjan på bilden nedanför. 

Haha, jag drog den över klänningen och allt för att jag blev så nöjd. 

Juldagen

Den 25 december 2016 spenderades i bilen. Vi hälsade först på svärfar med sambo och fick fika. Sedan åkte vi vidare till makens syster med familj och fikade lite till innan vi slutligen åt middag hemma hos svärmor. Jag var sjukt trött hela dagen.

Annandagen

Igår passade jag på att ta min första promenad sedan … Jag minns inte när. Det var skönt. Jag började styrketräna också.  Mina muskler måste aktiveras, de håller typ på att förtvina. Vi åt mera julmat hemma hos mamma och pappa på kvällen. 

27 december

Idag blev det en snabb vända i affärer. Jag hade ett presentkort som går ut i januari så jag köpte en yogamatta och en tröja för det kortet. 

Efter lite inspiration från andra bloggar har vi börjat uppmärksamma ”vårt” datum varje månad. Den här gången var det makens tur att hitta på något och då blev det en fikadejt. 

Bildbevis på min saffranskaka med hallontopping. Nu funderar jag på vad jag ska hitta på nästa månad? 

Författare: innehosina

Ägare av bloggen Inne hos Ina // Owner of the blog Inne hos Ina

Kommentera

