Nyårslistan 2016

För mig har det blivit lite av en tradition att fylla i denna lista i slutet av december varje år. Vill du se vad jag svarade 2014 och 2015 är det bara att klicka på årtalen.

Gjorde du något 2016 som du aldrig gjort förut?

Använde spikpistol, isolerade väggar och ledde ett föräldramöte.

En vägg som jag har isolerat. 

Har du några nyårslöften?

Jag brukar inte lova något. Däremot brukar jag sätta upp mål. Målen för 2017 tänker jag publicera i ett eget inlägg🙂

I år tänkte jag faktiskt ge mig på ett litet nyårslöfte. Jag ska sluta dricka kolsyrade drycker. 

Bästa köpet?

Bergvärmen till huset som blev installerad i januari.

Blev någon/några av dina vänner föräldrar i år?

Ja, flera i min närhet. En av mina nära vänner var först ut i januari, en arbetskollega fick i februari och en bekant som vi umgicks mycket med för några år sedan fick barn under hösten.

Vilka länder besökte du?

Sverige. 2017 måste bli ett bättre reseår.

Vad var sämst?

Jag tycker att 2016 har varit ett bra år.. Det sämsta var väl kanske att jag stressade så mycket under hela förra läsåret att sommarlovet inte riktigt räckte till för återhämtning. Först efter höstlovet kände jag mig pigg och inspirerad igen.

Var du gladare eller ledsnare i år jämfört med tidigare år?

Gladare än 2015 som på det stora hela var ett skitår, även om det hände mycket bra på slutet som gör att jag mår så bra idag.

 Favoritprogram på TV?

På spåret. Alltid.

Bästa minnet från 2016?

Hm.. Resan till Göteborg, och känslan när vi var färdiga med hallrenoveringen. Då var vi dels klara med allt som kändes mest akut och dels väntade en lång vila från allt vad renoveringar heter.

Göteborg.

Vad ser du mest fram emot med år 2017?

Att hitta tillbaka till alla mina intressen, för nu kommer tiden att finnas.

Vad önskar du att du gjort mindre 2016? 

Legat i soffan. Men det berodde på att jag inte orkade göra så mycket annat.

Bästa boken du läste i år? 

Läser så himla lite nu för tiden. Jag gillade Martina Haags Det är något som inte stämmer för att hon lyckades beskriva rädslan för att bli ensam. Tyvärr var resten av boken ganska platt.

Vad var din största framgång på jobbet 2016?

Blev tillsvidareanställd, och det känns så skönt.

Största framgång på det privata planet 2016? 

Frågetecken? Vet inte riktigt vad jag ska svara i år heller.

Största misstaget? 

Hm.. Har inget jag direkt ångrar när jag ser tillbaka på 2016. Jo, att vi inte bokade en resa till Mallorca redan i augusti då det var superbilligt.

Vad spenderade du mest pengar på? 

Huset.

Till exempel vit färg att måla trappan med.

Något du önskade dig och fick? 

Världens bästa sammansättning av undervisningsgrupper på jobbet.

Något du önskade dig och inte fick? 

Fler timmar på dygnet.

Mest stolt över? 

Jag är fortfarande mest stolt över det liv som min man och jag har byggt upp tillsammans.

Författare: innehosina

Ägare av bloggen Inne hos Ina // Owner of the blog Inne hos Ina

Kommentera

