Mitt i jullovet

Jag är inne i någon form av jullovsdimma. Igår gjorde jag verkligen ingenting på hela dagen. Idag har jag varit lite effektivare. Jag har tagit hand om förra veckans rena tvätt och startat nya maskiner. Jag har planerat mat för helgen och varit och handlat. Och så har jag fixat lite med bloggen.

Vi ska fira nyårsafton hemma i år. Vi frågade runt lite men de flesta vi känner hade redan planer där vi inte fick plats eller så skulle de jobba. Så det blir jag och maken i år. Eventuellt kommer min syster också.

Det här ska vi äta:

Förrätt: Chilistekta räkor med mango. Kryddas med koriander och smakas av med lime.

Varmrätt: Smördegsinbakad fläskfilé med potatisgratäng och sallad.

Efterrätt: Glasskulor fyllda med sorbet. Serveras med kolasås, maränger och bär.

Så maten fixar vi väl. Frågan är vad vi ska hitta på att göra så det inte känns som en vanlig tv-kväll? Förra året var vi helt utmattade och orkade inget annat än att fira hemma. Då spelade vi Bingolotto. Vi kanske har något spel vi kan spela eller pussel vi kan lägga.

Författare: innehosina

Ägare av bloggen Inne hos Ina // Owner of the blog Inne hos Ina

Kommentera

