Mina mål och planer 2017

Så är det då ett nytt år, och med ett nytt år kommer chansen till nystart. Jag kan inte påstå att jag behöver just en nystart just nu men det är något skönt med att sätta upp mål att bocka av. Många av mina mål är sådant som redan är planerat så jag vet att det kommer att bli av men jag tycker om att skriva upp dem i alla fall. Här kommer då listan för 2017:

MINA EGNA MÅL

Få tillbaka lusten att träna
Som jag har skrivit om tidigare har träning blivit lite av ett ångestmoment för mig på sista tiden. Jag vill känna att det är kul att träna igen så jag ska försöka släppa alla krav och bara göra sådant som jag vill göra för att må bra. Och samtidigt få till regelbunden träning då, alltså..

Resa utanför Sveriges gränser
Jag vill antingen åka till Spanien (men  var i Spanien är frågan..) eller så vill jag åka till London. Helst både och. Minst en av dess grejer ska ske innan 2017 är slut.

wpid-IMG_20140102_183534.jpg

Plastbanta klart köket
Jag behöver byta ut fler förvaringslådor, hitta ett bra alternativ till fryspåsar och ordna med en kompost för att jag ska känna mig nöjd.

Hitta tillbaka till mina intressen
Med maken tillbaka på jobb ska jag försöka utnyttja en del vardagskvällar till mina intressen. Jag ska alltså försöka att inte dimpa ner i soffan direkt efter middagen. Spela och skriva musik, skriva texter och handarbeta är intressen som jag gärna vill hitta tillbaka till.

..sluta dricka kolsyrade drycker
Alltså, egentligen tycker jag inte om kolsyra. Sista åren har jag dock vant mig och längtar rent av efter bubblorna i drycken. Så nu tänker jag att om jag slutar helt med kolsyrade drycker kanske jag vänjer mig av vid det igen och inte dricker lika mycket av det. De flesta kolsyrade dryckerna är ju söta och att dricka socker är ju ingen hit så det vill jag gärna sluta med.

PLANER FÖR HUSET

Måla om huset utvändigt
Färgen är blek runt om och sprucken på sina ställen så en uppfräschning behövs. I samband med det ska vi även byta färg på fasaden. Ingen av oss ser direkt fram emot jobbet som detta innebär men det ska väl bli kul när det är klart.

20151107_133311.jpg

Byta garageport
Den som sitter där nu är inte helt tätt, så vi anser väl att två vintrar då vi ”eldat för kråkorna” räcker.

Riva huvudentrébron
Eftersom vi inte vill ha kvar den i framtiden känns det lika bra att ta bort den innan vi målar huset, så det inte blir fula hål där den har suttit innan.

Sånt vi vill göra i mån av tid och tillgång till pengar.
Det kostar pengar att renovera, så är det bara. Beroende på hur mycket vi hinner spara ihop innan sommaren vill vi göra detta (i den prioriteringsordning som det står):
* Byta ytterdörr
* Bygga ett litet trädäck istället för entrébron
* Köpa trädgårdsmöbler
* Byta den andra ytterdörren mot en balkongdörr
* Köpa en markis till uteplatsen på baksidan

Hehe, jag tror inte att vi kommer kunna göra allt det där. Men det är kul med planer.

ÖVRIGT

Andra planer som finns för 2017:

Semester i Åre
Jag har lovat maken att han ska få cykla downhill, så det blir några dagar i Jämtland. Förhoppningsvis går detta att kombinera med några dagar i Östersund.

Springa tjejmilen
Eller om det blir att gå delar av sträckan. Men det var verkligen ett jättetrevlig upplevelse!

Inreda kontoret till en trevlig arbetsplats
Saker och ting har faktiskt fallit på plats i det lilla rummet, men jag skulle vilja strukturera upp själva skrivbordshörnan med någon hylla och lämplig förvaring för skrivbordsgrejer.

Försöka komma på den ultimata lösningen för hallen
Den hall vi kommer in till utifrån kommer behöva fräschas till någon gång de närmaste åren. Jag skulle vilja få en vision kring hur vi ska göra när vi ska göra om den så kanske den kan fixas till under 2018?

wp-image-1187593162jpg.jpg

Umgås mer med familj och vänner
Jag vill att 2017 blir ett år då vi umgås med vänner och bekanta, mer än vad vi har gjort innan. Jag hoppas att vi håller fast vid det!

Författare: innehosina

Ägare av bloggen Inne hos Ina // Owner of the blog Inne hos Ina

Kommentera

