Första onsdagen 2017

Efter den här dagen har jag bara fyra dagars ledigt kvar innan jag börjar jobba igen. Det är ju dock mer än de flesta har så jag känner mig rätt nöjd ändå. Även om jag gärna skulle vara ledig en vecka till efter det här. Det blir skönt med mjukstart i alla fall. Vi har två dagar utan elever så då är tanken att vi ska hinna förbereda i lugn och ro.

Idag har jag haft en rätt så produktiv dag. Jag tog sovmorgon till nio och gick sedan morgonpromenaden med Baloo. När vi kom hem stod snöskottning på programmet. Det snöade en hel del igår kväll och så hade plogen gjort en fin liten plogkant. Det var rätt så härligt ändå. Jag hann in och duscha, se ett avsnitt av Gilmore Girls (har snart bara en säsong kvar av det *gråter*) och se Stina Nilsson vinna ytterligare en etapp i Tour de Ski!

Exakt samtidigt som Stina gick i mål släckte jag och tv:n och åkte och hämtade mamma på jobbet. Vi skulle titta på tapeter till hennes vardagsrum som hon ska göra om alldeles snart. Så nu har hon valt, med hjälp av mig. Jag älskar verkligen tapeter! Får lite panik av tanken på att jag en gång ska få slut på rum att tapetersera.. Men då får man väl börja om i ett annat rum.

Två av mina tapeter här hemma. Aquarelle från Boråstapeters kollektion Everyday Living och Tweed från Ecos kollektion Simplicity.

Vi åt lunch ute också innan hon gick tillbaka till jobbet och jag tog bilen och åkte hem. Tog med Baloo ut på en runda till och så körde jag ett kort yogapass i hallen. Jag har valt ut vissa övningar och positioner som jag försöker göra varje dag för att kroppen ska bli mindre stel. Nu sitter jag här med bloggen. Tänker spela lite the Sims innan det blir dags att laga middag sedan.

Man hinner inte så mycket mer på en dag, men det är rätt skönt att slippa stressa också.

Författare: innehosina

Ägare av bloggen Inne hos Ina // Owner of the blog Inne hos Ina

Kommentera

