Speciell matvecka

Januari är ju generellt lika med magsjuketider. Därför väljer jag att äta fil till lunch varje dag den här veckan. Jag tror benhårt på att just Verums fil är superbra för magen och hjälper en att stå emot magsjukebakterier. Så, med lunchen fixad hela veckan och matlådor fulla frysen behöver jag egentligen inte laga så mycket mat i veckan.

Inga middagstips idag, alltså, men det tror jag egentligen att det bara är jag som sörjer. Det verkar inte vara rusning efter mina mattips.

Ett litet tips ska ni få ändå. Igår lagade jag ett recept från Mera Vego (nej, jag är inte sponsrad, jag bara älskar kokboken) som heter ”Mustig chili med choklad”. En gryta med grönsaker, bönor och kikärter som smakade riktigt starkt och mustigt. Perfekt vintergryta! Receptet finns här och här till exempel, men om ni lånar boken på biblioteket får författarna några ören till sin inkomst. Just saying.

Författare: innehosina

Ägare av bloggen Inne hos Ina // Owner of the blog Inne hos Ina

One thought on “Speciell matvecka”

Kommentera

