Vilka plagg ska finnas i (plus size-)garderoben?

Nu halkar vi in på ett ämne som jag aldrig någonsin har berört i bloggform förut, nämligen kläder och mode. Sista tiden har jag känt att min garderob inte är jag längre och jag har känt ett stort behov av att förnya mig. Jag har samtidigt inte riktigt vetat var jag ska börja så google har hjälpt mig med att identifiera de plagg som måste finnas i garderoben. Sen har jag konverterat det till sådant som känns okej att bära när man bara passar i lite större storlekar. Efter att ha läst här, här och här har jag kommit fram till en lista. Den blev dock väldigt lång så jag har delat upp den i fyra delar. Idag presenterar jag:

NEDERDELAR

Allt man har på sig från midjan och neråt, men inte sådant man har på fötterna tänker jag går in under denna kategori. Det här har jag identifierat att jag bör äga:

En knälång kjol

Check, check och check. Jag äger flera stycken varav minst en är av rätt bra kvalité (för att komma från en av de stora kedjorna). Här är jag alltså redan i mål.

En kostymbyxa

Har jag aldrig någonsin ägt så här måste jag nog börja göra lite research för att hitta något passande. Jag ser dock fördelarna med plagget, ibland kan man behöva se lite mer proper ut, så jag vill gärna ha ett par.

Ett par svarta jeans

Halv check. Jag äger ett par som sitter lite halvdåligt. Så de är inte första prioritet på listan över plagg att skaffa. När det gäller jeans älskar jag jeans från KappAhl och de kan man ofta hitta på tradera till bra pris.

Ett par mörkt blå jeans

Har jag inte. Ska kolla in KappAhl, Lindex och Zizzi som har sköna jeans. Även kolla Tradera efter begagnade jeans.

Exempel från Lindex, KappAhl och Zizzi.

Ett par ljusblå jeans

Check. Har ett par jogger jeans från KappAhl.

Några tights

Det här stod ingenstans i någon lista men jag tycker ändå att det är bra med ett par tights i garderoben att ha under basklänningar eller en vardagskjol. Nackdelen med tights är att jag nöter dem i grenen så jag kan tyvärr inte använda dem alltför länge.

Jag ska alltså försöka få tag på en kostymbyxa, ett par mörkblå jeans och några tights. Jag har som mål att försöka minska påverkan på planeten så att handla hållbart eller begagnat är sådant som jag ska försöka tänka på under tiden.

 

 

Författare: innehosina

24- årig tjej från Norrland som skriver om allt mellan himmel och jord. Bor i en trea med hund och min blivande man. Pluggar på distans, stickar barnkläder och sjunger högt i duschen. Här i min blogg kan ni läsa om allt detta och en del annat.

2 thoughts on “Vilka plagg ska finnas i (plus size-)garderoben?”

Kommentera

