Några favorittapeter

Åh, min mamma (och pappa) håller på att göra om i sitt vardagsrum just nu. För några veckor sedan följde jag med henne för att välja ut tapeter och snart sitter de på väggen! Jag älskar tapeter och jag älskar att titta på tapeter. Jag har några favoriter som jag hoppas kommer hitta en plats hemma hos oss innan de blir helt omoderna (fast då kan jag ju i och för sig välja något annat).

Jag använder mig väl inte av all världens tapettillverkare i mina spaningar, men här är de jag spanat in hos Boråstapeter, Eco och Sandberg Wallpaper.

De här har jag spanat in hos Boråstapeter:

falsterbo-birds

Falsterbo Birds från kollektionen Falsterbo II

poetry-roberto

Tapeten Roberto från kollektionen Poetry.

wonderland-stjarnflor

Stjärnflor ur kollektionen Wonderland är också fin, och finns i flera lika fina färger.

Hos ECO har jag inte lika många favoriter, vilket beror på att alla deras tapeter är fina. Men här är två stycken som jag gillar:

jolene

Jolene från kollektionen Reflections.

decoramaeasyup

Den här tegelväggen från kollektionen Decorama Easy Up 16. Visst kommer ni ihåg att vi gjorde en tegelvägg i den förra lägenheten?

Sandbergs har också många fina tapeter, väldigt många i mer gammaldagsstil. De här vill jag ha:

sandberg-rost

Tapeten Rost från kollektionen Flora Sandbergica.

sandbergstolarod

Stola Röd från kollektionen Tradition.

Alla bilder i inlägget kommer från respektive tapettillverkares hemsida. Du hittar till varje tapet genom att klicka på länken.

Författare: innehosina

24- årig tjej från Norrland som skriver om allt mellan himmel och jord. Bor i en trea med hund och min blivande man. Pluggar på distans, stickar barnkläder och sjunger högt i duschen. Här i min blogg kan ni läsa om allt detta och en del annat.

Kommentera

