Hejdå vecka 4

Sista dagen på årets fjärde vecka. Känns helt sjukt att det bara är en månad sedan nyårsafton? Bara jag som känner så? Det känns som en hel evighet sedan. Den här veckan har jag unnat mig lite bloggledigt, som ni kanske har märkt. Jag har inte riktigt haft inspiration till att blogga. Men nu har jag vilat lite så jag har en massa idéer att dela med mig av.

Den här helgen har vi städat lite här hemma. Det har bara fått vara alldeles för länge nu, så det var skönt att få lite renare här hemma. Vi har sett på skidåkning och tittat på husfärger genom att köra runt och titta på andra hus i liknande färger som vi vill måla. Idag ska jag försöka räkna ut hur mycket färg vi behöver köpa så jag vet hur vi ligger till rent budgetmässigt.

Jag läste någonstans att det är kinesiskt nyår nu i helgen. Det kände jag på något vis igen mig i. Jag känner mig sällan ”nystartspeppad” runt nyårshelgen. Men i torsdags var det som om jag kände att jag var full av pepp och energi, så nu känns det som om jag kommer få en mer innehållsrik vardag. Mitt nyår börjar nu! 🙂

Författare: innehosina

24- årig tjej från Norrland som skriver om allt mellan himmel och jord. Bor i en trea med hund och min blivande man. Pluggar på distans, stickar barnkläder och sjunger högt i duschen. Här i min blogg kan ni läsa om allt detta och en del annat.

Kommentera

