Hej då vecka 5

Vilka rysningar jag fick när jag skrev rubriken. Är det alltså redan vecka 6 imorgon?

Jag tänkte avsluta den här veckan med en liten sammanfattning av helgen. Mest lördagen, som alltså var igår. 

Vi åt en sen frukost framför tv:n innan vi åkte iväg ut på stan. Jag har akut byxkris (äger bara ett helt par.. ) och behövde alltså köpa minst ett par byxor. 

Vi började på secondhand men där fanns ingenting i lämplig storlek. Vi fortsatte mot Åhléns som inte hade någon lämplig modell. Däremot hade de utförsäljning eftersom de ska stänga så vi köpte lite annat småplock. Jag ångrade mig när jag stod i kön sen. Tror att vi köade i en halvtimme minst. 

Efter det hamnade vi på Lindex som var sista chansen att hitta ett par byxor. Det finns liksom inte fler klädaffärer i den här staden. Jag provade säkert 6 olika modeller i olika storlekar och skulle precis köpa det par som var minst dåligt när jag såg ytterligare en modell som såg lovande ut. Provade den och den satt helt underbart skönt! Så jag lyckades hitta byxor. Jeansen hade en Sustainable märkning så det finns lite tanke bakom kollektionen. 

Vid det laget var det ganska sent så vi åt en sen lunch och myste i lägenheten några timmar. Sen åkte vi iväg till några kompisar och åt middag. Det var vi, paret som bjöd på middag och två till som alla hör till något gäng min man umgicks mycket med innan vi träffades. Vi hade jättetrevligt och avslutade kvällen med bowling. Jag chockade alla, inklusive mig själv, och var tydligen jättebra på det? 

Idag är det söndag och det händer nog inte så mycket. Jag ska köra hem till huset rätt tidigt tänkte jag så att jag hinner handla och göra i ordning inför veckan. Det blev ingen skidåkning i helgen men det tar vi nästa helg istället. 

Hoppas att du har en fin helg! 

Författare: innehosina

Ägare av bloggen Inne hos Ina // Owner of the blog Inne hos Ina

2 thoughts on “Hej då vecka 5”

Kommentera

