Grej of the Day -San José

Vad?

Huvudstaden i landet Costa Rica.

Var?

Costa Rica ligger i Centralamerika.

När?

Staden har funnits sedan spanjorerna erövrade kontintenten, men landet blev självständigt igen 1821

Roligt att veta:

Befolkningen i staden har ökat oerhört snabbt. År 1950 var invånaranatalet drygt 8000 personer, idag bor fler än 340000 personer i själva centralorten.

Det här skriver jag om för att:

Det är veckans grej med mina elever. Jag försöker välja ut platser runt om i den spanskspråkig världen för att de ska känna till dem. Namnet Costa Rica låter så fint tycker jag, så därför valde jag landets huvudstad. Haha, inte så vetenskapligt direkt.

Författare: innehosina

Ägare av bloggen Inne hos Ina // Owner of the blog Inne hos Ina

Kommentera

