Den ärliga listan

Dags för en lista igen. Här har jag hittat denna.

1. Tre guilty pleasures?

Jag har så svårt för en här termen, är inte hundra säker på vad den betyder. Men min tolkning är att det är tre nöjen som man skäms för? I så fall: Att titta på Lyxfällan och förfasa sig över människors val (sedan gråter jag för att jag tycker synd om dem), att läsa kärleksromaner och att läsa alla möjliga trådar på Familjeliv.

2. När grät du senast och varför?

I lördags när jag höll på att svimma och trodde att jag skulle spy. Tack och lov slapp jag båda grejerna.

3. När kan du vara dig själv till 100 %?

Med min man.

4. Tre saker du avskyr?

Att åka skridskor, utseendehetsen och tidsbrist.

5. Hur är/var du i skolan?

Jag var duktig i skolan, hade jättebra betyg. Var väldigt blyg, så jag gjorde inte mycket väsen av mig, och tränade bort mina besserwisserdrag för att inte bli stämplad som plugghäst.

6. Vad blir du stressad av?

Nu är det länge sen jag upplevde mig som stressad. När jag pluggade var jag stressad jämt tack vare prestationsdjävulen i mig. Så höga krav utan vila mellan kraven är nog ett bra svar.

7. Hur tror du att andra uppfattar dig?

Som osocial eller sur, om man inte känner mig. Som pratig och ganska rolig om man känner mig. Känner man mig vet man också att jag är tjurskallig och lättstött.

8. Hur uppfattar du dig själv?

Som skarpsinnig och humoristisk. Lite förvirrad och glömsk har jag blivit med åren. Jag är övertygad om att det är stress som har bränt sönder vitala delar av hjärnan..

9. En situation som du tycker är jobbig/pinsam?

Haha, vad tycker jag inte är jobbigt eller pinsamt? Saker jag har skjutit upp väldigt länge på grund av att det är jobbigt eller pinsamt: köpa nya skidor, hyra slalomskidor, gå till en sjukgymnast. Saker jag gärna skickar min man att göra: köpa elektronik, prata med personal på ställen där jag inte känner igen mig..

10. Tre otippade saker om dig själv?

Hm… Jag känner mig rätt förutsägbar faktiskt. Kan verkligen inte komma på något otippat. Tre saker som man kanske inte tror om mig är att jag har sovit i en bivack, att jag älskar att montera IKEA-möbler och att jag gillar Nickelback. 

11. När känner du dig som vackrast?

När jag har klivit ut ur duschen 

12. Något du funderar mycket över?

Klimatet och miljön. Men det tjatar jag rätt mycket om här i bloggen redan så jag ska inte dra det en gång till. 

Författare: innehosina

Ägare av bloggen Inne hos Ina // Owner of the blog Inne hos Ina

Kommentera

