En lördag i Hemavan

Igår vaknade vi alltså i Hemavan. Maken och jag började med att äta hotellfrukost. Det var himla fin utsikt från bordet vi satt vid, men tyvärr var vädret lite tråkigt.

Jag kan villigt erkänna att jag inte såg jättemycket fram emot att vara ute en hel dag i det vädret. Jag bet ihop och följde med alla andra för att köpa liftkort och hyra skidor. Jag hyrde ett helt paket med skidor, pjäxor och stavar och fick jättefina grejer. Billigt var det också. 

Sen åkte vi. Det gick faktiskt över förväntan. Jag hade varit nervös över att jag inte skulle klara av att åka alternativt att jag skulle fastna i en brant någonstans och stå där gråtandes och inte våga åka ner. Haha. Det blev inte så, det var både kul och jag var ganska duktig. Duktigare än jag mindes i alla fall. 

Längre fram på dagen sprack himlen upp och det blev mycket vackert väder. Tur att jag gav med mig på morgonen. 

Vi åt en sen lunch på restaurangen Björk. Kommer ni ihåg att vi åt där i somras också? Den här gången provade jag Halloumiburgare och det var jättegott.

Efter skidåkningen hängde vi med våra kompisar resten av kvällen. Idag vaknade jag med träningsvärk i låren så jag hoppade över skidåkningen. Istället hälsade jag på släkt och sen gick jag i några affärer. En lagom söndag. 

Allt som allt var det en härlig helg. Att umgås med vänner känns som något jag borde prioritera mer och februari har varit bra på det området. 

Författare: innehosina

Ägare av bloggen Inne hos Ina // Owner of the blog Inne hos Ina

Kommentera

