Shopping 

Jag åkte till Östersund med en lång lista på saker jag behöver till min garderob. Listan är numera halverad.

På H&M hittade jag två linnen (ett svart och ett vitt), en randig långärmad tröja och en svart bastopp med kort ärm. Alla plagg är märkta med H&Ms egen märkning Conscious och består till 97% av ekologisk bomull. Det är ju ingen GOTS-märkning men ett steg åt rätt håll.

Jag köpte två par svarta tights på Cubus. De kallar just den här sorten för Second Skin, vilket stämmer, och jag tycker att de är bra att ha under vardagsklänningar på vintern. De här var också märkta med en egen hållbarhetsmärkning. Jag köpte också ett par svarta Jogger Jeans på KappAhl. De hade en skylt där man kunde läsa om ”mer hållbara jeans” så jag hoppas att det gäller även dessa. På Gina Tricot hittade jag ett par sköna mysbyxor som var ett okej val ur miljösynpunkt.

Där någonstans hejdade jag mig för att inte göra slut på alla mina pengar. Halvvägs till en okej basgarderob alltså! 

Författare: innehosina

24- årig tjej från Norrland som skriver om allt mellan himmel och jord. Bor i en trea med hund och min blivande man. Pluggar på distans, stickar barnkläder och sjunger högt i duschen. Här i min blogg kan ni läsa om allt detta och en del annat.

Kommentera

