9 mars i backspegeln

2017 är det sportlov och jag är ledig tillsammans med min man. Så härligt det är! 

2016 hade jag mitt första pluggfria sportlov på flera år. Renoveringen av vardagsrummet stod i fokus, jag minns att jag inte kände mig särskilt ledig. Men det var det värt, för det blev så himla bra sen! 

2015 förberedde jag en uppgift till min VFU och hade precis blivit godkänd på en muntlig examination. Jag var sönderstressad och skoltrött och hade nedräkning till juni som skulle bli examensmånad. Sen blev ju inte juni det, men det är en annan historia.

2014 bloggade jag inte under den här perioden. Av inlägg runt omkring kan jag läsa att det var då jag examinerades i kursen spanskamerikas historia och kultur, så jag gissar att det var runt den nionde mars jag låg och storgrät på sängen av ångest över den jävla redovisningen. Inte konstigt att jag inte bloggade då. Skönt nu att kunna se att man tar sig igenom jobbiga saker, kommer ut på andra sidan och sedan lägger man det bakom sig. 

Författare: innehosina

Ägare av bloggen Inne hos Ina // Owner of the blog Inne hos Ina

Kommentera

