Veckans matsedel 11/2017

Äntligen dags för en riktig matsedel igen! Efter lite ledighet tycker jag alltid att det känns bra att strukturera upp vardagen igen och just maten är en del i det för mig. Här är en lista på vad jag lagar i veckan:

Dhal på gröna linser och blomkålsris
En favoritgryta som jag tidigare bara har gjort på röda linser, men nu ska jag prova att använda gröna eftersom jag tycker att de är mycket godare.

Fiskgratäng med broccolimos
För ett tag sen hittade jag ett jättebra recept på fiskgratäng. Receptet var dessutom komplett med broccolimos – perfekt för mig som vill äta mindre snabba kolhydrater. Här finns receptet om du också vill prova.

Tomatsoppa på soltorkade tomater
Hittade detta recept hos Josefin Knave och tänkte att jag skulle prova. Älskar soltorkade tomater så jag tror att det här är något som jag kommer att gilla.

Kikärtstacos
Blanda tärnad avokado, tärnad fetaost och kokta kikärter och ät i  tortillas med tomater, svarta oliver och tzatziki. Enkelt och jättegott!

Köttfärspiroger
Önskat av min man, och det var länge sedan vi gjorde dessa så även jag ser fram emot dem.

Stekt kycklingfilé med stekta grönsaker
Tänk kål, paprika och zucchini, kanske? Med någon sås till blir det perfekt mat.

Vad äter du i veckan?

Författare: innehosina

Ägare av bloggen Inne hos Ina // Owner of the blog Inne hos Ina

Kommentera

