Veckans matsedel 12/2017

Ny vecka, nya tag. Måndagen har sprungit förbi med en intensiv dag på jobbet och sen träning ikväll. Nu är jag trött och ska se Downton Abbey på Netflix innan det är dags för sängen. Men först ska jag dela med mig av veckans matsedel! 

Omelett med oliver och pesto 

Snodde ihop detta efter jobbet idag. Röd pesto är typ det godaste! 

Ugnsstekta grönsaker med olivolja och kryddor 

En enkel rätt som känns nyttig och god.

Crispies med broccolimos

En något lyxigare (färdigköpt) variant av fiskpinnar som äts med broccolimos. Mums! 

Krämig trebönsmasala 

Typ det godaste vegetariska jag vet! 

Ostbricka/Tapas 

Småplock med ostar, salami och så där tror jag kommer passa bra på fredag kväll när vi kommer fram till fjällen sent.

Vegetarisk tacopaj

Världens godaste pajdeg med världens godaste fyllning. Belugalinser är så bra mat.

Författare: innehosina

24- årig tjej från Norrland som skriver om allt mellan himmel och jord. Bor i en trea med hund och min blivande man. Pluggar på distans, stickar barnkläder och sjunger högt i duschen. Här i min blogg kan ni läsa om allt detta och en del annat.

Kommentera

