Miss Clarity

Förra veckan blev jag så glad när jag läste att Underbara Clara startat ett klädmärke med kläder som ska lanseras under nästa vecka. Jag blev glad eftersom jag tänker att det förmodligen är kläder för mig. Så här skriver hon i sin blogg (och här hittar du inlägget):

Vi vill bära färgstarka plagg som tar för sig. Figursmickrande klänningar av god kvalitet.  Moderna modeller med vintagekänsla. Och så vill vi att kläderna ska vara producerade under schyssta förhållanden.

Clara Lidström

Jag gick först och främst igång på meningen producerade under schyssta förhållanden. Har ofta dåligt samvete över att i princip alla våra kläder sys antingen av barn eller av vuxna som typ jobbar 20-timmarspass och är lediga en dag per år. (Tror också att detta gäller ALLA klädmärken och inte bara lågpriskedjornas kläder. Det sys ju upp på samma ställe. OBS! Inte redan märken med fairtrademärkning, så klart).

Figursmickrande tycker jag också låter lovande. Clara skriver i sitt inlägg att de flesta kläderna som finns i butik idag är gjorda för flickors kroppar, vilket gör att de sitter sådär på såna som mig som har lite extra material runt midjan. Så jag hoppas verkligen att detta är kläder som jag vill köpa.

Min magkänsla säger mig dock att dessa kläder kommer kosta rätt mycket pengar (med all rätt), att jag kommer bestämma mig för att avvakta och spara lite pengar och att plaggen kommer hinna ta slut. Jag hoppas att jag har fel 🙂

Författare: innehosina

Ägare av bloggen Inne hos Ina // Owner of the blog Inne hos Ina

1 thought on “Miss Clarity”

Kommentera

