Veckans matsedel v. 18/2017

Ny vecka, ny månad och en ny matsedel – allt på samma dag! Här är en lista på mat jag tänker laga i veckan:

Tacos
I fredags blev vi bortbjudna på middag så vi sparade fredagstacon tills idag så blev det en måndagstaco istället. Kändes ganska bra att avsluta en långhelg med det!

Asiatisk fisk i ugn med varma grönsaker och sallad
Hittade ett recept i Coops app som jag ska prova. Vit fisk med kokosmjölk och lite olika asiatiska smaker. Enligt receptet skulle man ha ris till men jag tänker nog bara ha kokt broccoli och en sallad.

Halloumistroganoff med blomkålsris
Stroganoff på halloumi har snabbt blivit en ny favorit här hemma. Maken älskar det, haha. Jag tänker riva färsk blomkål och äta till istället för att koka vanligt ris eller matvete. Mår lite så där på snabba kolhydrater så ska försöka rensa ur kroppen lite.

Kycklinggryta med couscous och sallad
Veckans fredagsmiddag tänker jag blir en krämig kycklinggryta som serveras med coucous. Minns inte när jag åt couscous till så det riktigt vattnar sig i munnen när jag ränker på det.

Mexicali nuggets i pitabröd med grönsaker och sås
Har ni provat mexicali nuggets från Ekko Gourmet? Om inte tycker jag att ni måste göra det! Det är små nuggets gjorda på grönsaker och bönor och i princip inga konstiga tillsatser eller ämnen. Sjukt goda är de dessutom.

Fylld aubergine gratinerad i ugnen
Tänker göra en röra på bönor, kryddor och mozzarellaost och fylla auberginerna med innan de blir gratinerade. Hoppas på att det blir gott eftersom jag ”har hittat på detta själv”. Fortsättning följer..

Författare: innehosina

Ägare av bloggen Inne hos Ina // Owner of the blog Inne hos Ina

Kommentera

