Veckans matsedel v. 19/2017

Måndag igen och dags att prata om veckans mat igen. Detta nörderi jag håller på med. Så här tänker jag:

Kikärtscurry med cous cous och sallad

Grytan jag tipsade om förra veckan är helt suverän. Gott, snabblagat och billigt är väl perfekt vardagsmat!

Kycklinggryta med Bulgur och sallad

En annan gryta men med kyckling istället. Tänker försöka göra den chilihet med mexikanska inslag. 

Hemgjorda köttbullar med pasta och tomatsås

Ja, en dag den här veckan har jag tänkt ställa mig och rulla köttbullar efter jobbet. Det var hemskt länge sedan vi åt något liknande så jag ser fram emot det. 

Hummussallad med rostad mandel och avokado 

Den här har jag tänkt göra en gång förut men då kändes det för kallt den dagen det var dags. Ingredienserna använde jag sedan till annat. Men nu ska jag prova igen! Receptet har jag hittat i Ännu mera Vego.

Stekt lax med klyftpotatis och sås

Nu var det ett tag sedan vi åt lax igen. Jag skulle gärna äta det oftare men försöker dra ner på det av klimatskäl. Det är ju dock väldigt gott! I veckan blir det vår lördagsmiddag.

Grön ärtsoppa med nybakt bröd

Också ett nytt recept från Ännu Mera Vego. Gröna ärtor och avokado i en soppa? Låter supergott om du frågar mig! 🙂

Författare: innehosina

24- årig tjej från Norrland som skriver om allt mellan himmel och jord. Bor i en trea med hund och min blivande man. Pluggar på distans, stickar barnkläder och sjunger högt i duschen. Här i min blogg kan ni läsa om allt detta och en del annat.

Kommentera

