En helg utomhus

Den här helgen har vi i princip bar spenderat på utsidan av huset. Måste säga att det är en av de största fördelarna med att ha hus som behöver renoveras – att maj månad går så himla fort. Hatar den annars, i år är inget undantag. Det blåser kallt och man vill bara att det ska bli sommar.

I alla fall. Helgen. Både igår och idag har jag ägnat mig åt att skrapa bort målarfärg från husväggarna eftersom vi ju ska måla om huset. Min man håller på med underspikning och annat småfix som måste göras innan vi kan börja måla. Jag är öm och stel i musklerna nu, men det är rätt skönt att få använda kroppen. Det är inte direkt något jag gör på mitt jobb, så att säga.

Såhär ser jag ut idag. Gapar och verkar allmänt skeptisk.

Igår hade vi ett avbrott då vi åkte hem till mina föräldrar och bjöd på tårta. De hjälper till så himla ofta med allt möjligt så ibland är det kul att visa uppskattning för allt de gör för oss. Igår kväll såg vi också på Eurovision. Det var inte min favorit som vann, men jag tyckte i alla fall att han var söt.

Nu är helgen slut och imorgon börjar en ny arbetsvecka. Nästa helg fortsätter vi med jobbet vi har påbörjat i helgen, och sedan ska vi börja måla på Kristi Himmelsfärdshelgen! Spännande 🙂

Författare: innehosina

Ägare av bloggen Inne hos Ina // Owner of the blog Inne hos Ina

Kommentera

