Veckans matsedel 21/2017

Som jag berättade igår ska vi måla hela långhelgen och vi ska få hjälp av familjen. Det innebär också att vi är ganska många som ska äta i veckan. Här är sju rätter jag tänker laga i veckan: 

Bolognese på svarta linser 

Rätten som har blivit en klassiker och ett säkert kort i mitt kök. Det blir jag som äter detta under mina första jobbdagar. 

Grillat 

Närmare bestämt grillat kött av obestämd sort tillsammans med goda tillbehör som jag inte har bestämt ännu. 

Pastasallad 

En enkel lunch som går fort att förbereda. Jag tänker servera den i olika skålar så får man ta det man är sugen på och blanda sin  egen sallad. 

Hamburgare med bröd

Hemmagjorda burgare med goda tillbehör, serveras i Friscobröd. Mmm. Lagom avancerat efter en hel dags slit. 

Morotssoppa 

Samma som vi hade på bröllopet tänkte jag passar till lunch. Om man serverar med bröd och pålägg ska man mig bli mätt.

Lasagne

Enkelt att göra mycket av och den går att förbereda innan. Ska göra en vitkålssallad till. Mums! 

Varmkorv med bröd

Lagom avancerad lunch, hehe. 

Vad äter ni i veckan? 

Författare: innehosina

Ägare av bloggen Inne hos Ina // Owner of the blog Inne hos Ina

Kommentera

