Söndag igen

Så går den här långhelgen mot sitt slut. Vi känner oss väldigt nöjda med helgen eftersom vi hunnit mycket mycket mer än vad vi hade tänkt! Det enda som är kvar nu när det gäller målningen är alla fönsterfoder, men de ska bytas ut så de går inte att måla ännu.

Så här ser det ut på ett ställe där allt är klart (Det här fönstret ska inte byta foder). Ska rycka upp höstens ljung ur krukan och plantera sommarblommor inom kort. 

Och så här ska de nya fodren se ut sedan. Just nu är dessa bara grundmålade 🙂  Vi ska installera spotlights i kablarna som sticker fram från taket. Det tror jag kommer bli superfint. 

Efter att allt detta är på plats väntar vi med spänning på den nya garageporten. Vi har även börjat titta på en ytterdörr men det känns verkligen som en djungel..

Idag har jag ingen av oss rört vid en pensel. Jag har istället koncentrerat mig på att göra plats för en till pallkrage och sedan har jag sått morot och rödbeta i varsin. Hoppas på en fin skörd i höst!

Älskar min vattenflaska från Klean Kanteen. Den finns på Lapland Eco Store. 

Imorgon börjar en ny arbetsvecka. Fem dagar på jobb och sen fyra dagar ledigt igen känns inte helt fel! 

Författare: innehosina

Ägare av bloggen Inne hos Ina // Owner of the blog Inne hos Ina

Kommentera

