Veckans matsedel 22/2017

Efter jobbet promenerade jag hem, bläddrade igenom kokböcker och affärens erbjudandeblad och så åkte jag och handlade. Kom hem med ingredienser till följande rätter:

Pasta med rostade tomater och rosmarin

Denna gudomliga rätt som är så enkel att göra. Lyckades köpa körsbärstomater på extrapris också så rätten kostar mig inte ens 30 kronor denna gång, trots att jag lagar fyra portioner. 7-8 kronor per portion kallar jag budgetmat! 

Panerad torsk, broccolipuré och picklad rödlök 

Jag fortsätter på temat budgetmat och undrar om du har sett Coops reklam för fyra portioner under 80 kronor? (Obs, ej sponsrad här). Där kan man i alla fall hitta recept på ovanstående rätt. Jag har dock fuskat och köpt färdigpanerade filéer, då blev det lite över 80 kronor om man räknar det som går åt.

Korvsås med matvete och sallad

Min paradrätt när det kommer till falukorv. Glömde köpa falukorv, dock, så jag måste lösa det på något vis..

Fajitas

Kryddiga kycklingbitar som sveps in i tortillas och bakas i ugnen blir veckans fredagsmat. Jag längtar redan! 

Grillad fläskkarré med coleslaw

Veckans grillmat äter vi på lördag. Älskar att grillsäsongen är igång. 

Morotssoppa 

Har en laddning soppa i frysen som inte gick åt förra veckan. Den får bli veckans söndagsmiddag! 

Författare: innehosina

24- årig tjej från Norrland som skriver om allt mellan himmel och jord. Bor i en trea med hund och min blivande man. Pluggar på distans, stickar barnkläder och sjunger högt i duschen. Här i min blogg kan ni läsa om allt detta och en del annat.

Kommentera

