Den 1 juni backspegeln

Idag är det torsdag den 1 juni och jag har på allvar börjat nedräkningen till sommarlov. Om två veckor håller vi som bäst på att förbereda skolavslutningen som går av stapeln på fredagen den 16 juni. Jag tänkte att det kunde vara kul att se vad jag har haft för mig på detta datum under tidigare år.

Förra året, 2016, bloggade jag inte på exakt den här dagen, men några dagar senare publicerade jag en kort lista på saker som hänt de senaste veckorna. De större grejerna där var väl att min tjänst, som jag har haft hela det här läsåret, blev klar. Jag har verkligen haft en drömtjänst i år! Maken fick ett stipendium för sitt arbete med en cykelpark för Downhillcykling också. Det var ett stort ögonblick!

2015 var den 1 juni en måndag och jag hade en städ- och fixardag. Jag blir hoppfull när jag ser såna där listor på saker jag gör under en dag, det är sånt som påminner mig om vem jag är när jag inte är helt utmattad..

2014 var det tentaplugg och fortsatta vikariat som fyllde mitt huvud dagarna kring den 1 juni. Så som det är när man studerar, då brukar sluttentorna ligga i början på juni. Fonetiken i spanskan var det jag avhandlade. Minns det som ganska lätt. Och jag fick min tidsbegränsade anställning förnyad då så jag fick fortsätta jobba under hösten.

Så har det sett ut  🙂

Författare: innehosina

Ägare av bloggen Inne hos Ina // Owner of the blog Inne hos Ina

Kommentera

