Veckans matsedel 23/2017

En ledig måndag inleder den här veckan och det är en regnig dag här uppe i norr. Vi har därför passat på att städa och så har vi veckohandlat. Det här ska vi äta under vecka 23.

Stekt halloumi med jordgubbssallad 

Jordgubbssallad låter ju sjukt gott, eller hur? Nu hade vi inte så mycket jordgubbar så jag ska prova med kiwi också. Bulgur, cashewnötter och kikärter är andra ingredienser i denna sallad. 

Stekt chorizo med hemgjort potatismos 

 Mataffären hade extrapris på starka korvar så därför blir det mat en dag den här veckan. 

Mozzarellapasta med aubergine

Ett vegetariskt recept från Coops kampanj 4 portioner för 80 kronor. En av mina kollegor hade med detta i lunchlåda för någon vecka sen och det verkade helt fantastiskt gott. Här finns receptet.

Laxpasta utan pasta 

Maken önskade lax som veckans fisk och mitt klimatsamvete tvingade mig att köpa kravmärkt sådan. Då det är rätt dyrt får det bli en pastasås som äts med matvete eller zoodles. 

Chicken patties

Även detta kommer från 4 portioner för 80 kronor och görs på kycklingfärs och kikärtor bland annat. Spännande! 

Grillad fläskytterfilé med potatisgratäng och äppeltzatziki.

Grillsäsong, behöver jag säga något mer? 

Soppa på röda linser med citruskräm

Köket på skolan där jag jobbar hade Hållbarhetsvecka för ett tag sen och serverade bland annat denna rätt. Den var supergod så nu ska jag prova göra den hemma. Eventuellt blir det förskjutet till nästa vecka, det är en del födelsedagar i helgen..

Avslutar med lördagens frukost- bacon och ägg. Äter typ aldrig det men har hört att det ska vara bra eftersom man håller sig mätt längre. Jag höll mig mätt länge, så det stämde ju! 

Författare: innehosina

Ägare av bloggen Inne hos Ina // Owner of the blog Inne hos Ina

Kommentera

