Veckans matsedel 24/2017

Skolavslutningsvecka. Helt otroligt. Just precis nu sitter jag och klurar på den här veckans mat. Ska åka och handla om en liten stund. Det här äter vi i veckan:

Röd linssoppa med citruskräm

Det här blev inte förra veckan, därför lagade jag den idag. Så gott!

Mozzarellasallad 

Snabbt och enkelt till en person.

Bönmasala med bulgur 

En av mina favoriträtter. Nu var det länge sedan vi åt den, så det känns som att det är dags! 

Asiatisk fisk

Någon typ av fiskgryta med zucchini till tänker jag mig. Letar febrilt efter bra recept. 

Färsfylld paprika 

Enkelt och snabblagat. Dessa tillsammans med en grönsallad brukar vara fantastiska. 

Grillade kycklingfiléer med kryddsmör

Tänker tillaga grönsaker i ugnen, grilla kyckling och göra ett smör med Västerbottensost i. Mums!

Vegetariska tacos

Belugalinser får ersätta köttfärsen, så här vi en bra middag sen 🙂

Författare: innehosina

Ägare av bloggen Inne hos Ina // Owner of the blog Inne hos Ina

Kommentera

