Skolavslutning 2017

Idag har vi haft skolavslutning på mitt jobb. Jag är så glad att det är något jag får uppleva varje år. Det är en särskild stämning när sommarlovet ligger i luften. Idag hade vi avtackning för en kollega som går i pension. En kollega som jag, och åtminstone 8 till av mina kollegor, har haft som lärare. Det blev fint. 

Så här så jag ut. Klänningen jag hade på min student åkte fram ur garderoben. Tänk att det är 8 år sedan! 

Efter att allt var färdigt så hämtade jag Baloo och åkte hem. Här började jag fixa i ordning och göra lite ”sommarfint”. Typ bytte lakan och dammtorkade.

Åt middag hos mamma och pappa sen. Har avslutat dagen med en kväĺlsrunda tillsammans med Baloo, i sommarvärme och luft som det nyss regnat i. Hade feelgood-musik i öronen och kände att jag verkligen var i det ögonblicket. Så härligt. 

Nu ska jag mysa framför tv:n och sen avsluta dagen med att läsa en bok. Ljuva sommar! 

Författare: innehosina

24- årig tjej från Norrland som skriver om allt mellan himmel och jord. Bor i en trea med hund och min blivande man. Pluggar på distans, stickar barnkläder och sjunger högt i duschen. Här i min blogg kan ni läsa om allt detta och en del annat.

Kommentera

