Veckans matsedel 25/2017

Mat för denna midsommarvecka:

Asiatisk fiskgratäng

Ett recept som jag har provat innan, med kokosmjölk och gröna sojabönor. Gott!

Chicken Tikka Masala

Det här har jag också bara provat en gång förut men eftersom det var bland det godaste jag någonsin har lagat så måste jag laga det igen. 

Grillade hamburgare 

Midsommarmaten i år. Grill är ett måste på sommaren! 

Grillkött med tillbehör

Grill är som sagt ett måste på sommaren! Funderar på pommes som tillbehör. 

Korvsås med matvete 

Härlig vardagsmat får avrunda veckan! 

Apropå härlig vardagsmat tänkte jag dela receptet  på tacos på Belugalinser som vi åt till middag igår och som var en succé! Koka linser, stek lök mjuk tillsammans med tacokrydda och rör ner linser och krossade tomater. Koka ihop lite. Ät!

Författare: innehosina

Ägare av bloggen Inne hos Ina // Owner of the blog Inne hos Ina

Kommentera

