Ösregn och inomhusfix

Vi har haft två hela dagar med konstant regnande här hos oss. Än har det inte avtagit och det verkar väl som om det ska regna även under morgondagen. Det har inte blivit mycket uteaktiviteter, men jag har kommit igång med ett projekt inomhus!

Igår började jag med att röja skrivbordet som har stått inne i vårt kontor. Ett av mina semesterprojekt är helt enkelt att ordna en mysig skrivbordshörna där jag kan sitta och jobba från och med i höst, till exempel om jag ska bedöma texter eller skapa prov. En del i det projektet är att måla om skrivbordet.


Igår blottade jag alltså skrivbordet under ganska många travar med skräp, viktiga papper och allmänt krafs. Jag skruvade lös handtagen till lådorna och preppade golvet för att jag skulle kunna hålla till på det. Idag har jag skrubbat skrivbordet rent från smuts och fett och diverse, till exempel glitterlim och gamla tejpbitar. Både min syster och jag har ägt skrivbordet genom åren (vilket syns), men från början tillhörde det min farfar. Sen har jag påbörjat att skrapa bort färgen från det. Det kommer fram en helt underbar färg under. Imorgon ska jag skrapa vidare, slipa och spackla. Efter det är det tänkt att jag ska måla det!

Så trots att vädret är lite tråkigt har vi hållit oss sysselsatta. F har börjat organisera upp garaget. Vi har suttit väldigt mycket med pinterest båda två, haha. Midsommarhelgen går mot sitt slut och jag njuter av att vara ledig imorgon.

Författare: innehosina

Ägare av bloggen Inne hos Ina // Owner of the blog Inne hos Ina

Kommentera

