Veckans matsedel 26/2017

 Jaha, då inleder vi vecka 26. Jag är ledig de två första dagarna den här veckan, sen ska jag jobba extra fram till helgen. Maken jobbar fortfarande, så jag fortsätter planera veckomatsedlar. Det här har jag tänkt i veckan:

Pasta med körsbärstomater och vita bönor

Det här har jag ätit till middag idag. Bjöd min syster också och hon tyckte att det var gott. Jag älskar det!

Indisk färskost med spenat och chili

Vegetariskt med låg mängd kolhydrater, det är något som jag har letat efter. Av naturliga skäl är dock vegetarisk mat rik på just kolhydrater men ibland kan man hitta recept med lägre halt. 

Zucchinilasagne 

Ännu ett recept med låg mängd kolhydrater. Jag är lite inne på lågkolhydratkost just nu, som en blandning mellan GI och LCHF. Måste rensa ut lite socker ur kroppen och minska ner mitt sockerberoende. 

Kycklinggryta med grönpepparsås 

Bambi tipsade om denna gryta i sin veckomatsedel igår och jag kände att det verkligen är något som kommer passa mig. Jag kommer dryga ut grytan med grönsaker och servera med matvete och grönsallad. 

Dessutom:

Obestämd grillmiddag på lördag. Lutar åt lax för min del, men jag vet inte.

Middagsbjudning på söndag. Klurar på den än så länge. 

Författare: innehosina

Ägare av bloggen Inne hos Ina // Owner of the blog Inne hos Ina

Kommentera

