Home office inspo

Jag håller som sagt på att inreda en liten kontorshörna i ett av våra rum i huset. Det har stått ett skrivbord där sedan vi flyttade in men det har mest agerat avställningsyta. Som nämnts tidigare har jag målat om skrivbordet och håller just nu på med lite annan dekor.

I väntan på att jag ska bli något så när klar tänkte jag dela med mig av några inspirationsbilder. Pinterest är ju verkligen en guldgruva när det kommer till just bilder att inspireras av. Här är hela min anslagstavla med de bilder jag har sparat, men nedan tänkte jag visa några av mina favoriter.

Först och främst:

kontorsinspo1
bildkälla

En sån här hylla bredvid skrivbordet för att förvara en skrivare (vi behöver köpa en ny), bärbara datorer och lite annat sånt som inte har en given plats hemma hos oss. En kollega skulle köpa en hylla åt mig på IKEA i veckan, vi får se om hon kommer ihåg det 🙂  Annars får jag ju en anledning att åka dit själv..

kontorsinspo2
bildkälla

Jag ska försöka att inte fylla väggen totalt, men jag gillar de här facken och tror att en sådan skulle vara användbar för den post som i dagsläget förvaras i högar på köksbordet tills min man kommer hem på fredagseftermiddagarna.. Vi saknar en ordentlig plan för var vi ska förvara post som inte är räkningar.

kontorsinspo3
bildkälla

Gillar tanken på en ljusslinga, som gör det lite mysigt. Funderar också på att välja ut en fin bild att hänga upp. Vill inte ha det för plottrigt och jag vill att bara det som är viktigt ska finnas på väggen men vill samtidigt ha en trevlig hörna dit jag gärna går för att jobba.

kontorsinspo4
bildkälla

Det jag funderar mest på är hur jag ska organisera upp skrivbordslådorna sedan. Jag får nog ta mig en funderare på vad jag vill ha och sedan bestämma vad som ska få plats i vilken låda.

Det var några utvalda bilder, jag har dock pinnat fler bilder till min anslagstavla på Pinterest. Allt är inte sådant jag kommer använda. En del är bara fint, smart eller så är det en liten detalj som jag gillar. Titta gärna in!

 

Författare: innehosina

Ägare av bloggen Inne hos Ina // Owner of the blog Inne hos Ina

1 thought on “Home office inspo”

Kommentera

