En vanlig onsdag

Igår spöregnade det nästan hela dagen. Idag har det varit mulet men uppehåll fram tills för en halvtimme sen, då drog regnet igång igen. Tur att jag redan har varit ute med Baloo!

Jag håller mig sysselsatt ändå under dagarna. Jag har målat och satt ihop hyllan som ska stå bredvid skrivbordet. Det kanske blev okej, jag måste suga på karamellen ett tag. Jag har också städat och röjt i rummet som är kontor eftersom det har agerat målarverkstad under ett par veckor. Men nu har jag kastat ut skyddspappen från golvet, samlat ihop alla tapetrester och så har jag både dammsugit och skurat golvet så det inte ska vara så skräpigt. Skönt!

Jag har också hunnit vara på apoteket och hämtat ut mer medicin till Baloo (smärtstillande och antiinflammatoriskt mot hans värk i armbågsleden) OCH varit på affären och kompletteringshandlat det som var slut när jag skulle storhandla igår. Tömt och fyllt diskmaskinen samt letat efter lämpliga prydnadssaker i förrådet har jag också hunnit med.

Nu ska jag boka ett hotellrum i Åre, sen har jag egentligen gjort allt som jag hade tänkt hinna göra idag. Jag kanske får läsa en bok, bara.

Författare: innehosina

Ägare av bloggen Inne hos Ina // Owner of the blog Inne hos Ina

Kommentera

