Semestermood

Nu känner jag mig verkligen nervarvad och ser det som självklart att jag ska vara ledig imorgon. Jag ska ju vara ledig ännu mer än bara imorgon. Har fyra och en halv vecka kvar så det känns skönt.

Vad har vi gjort i helgen då? Målat fönsterfoder är ett svar. Men det har varit upploppet. Det som är kvar nu är foder runt ytterdörren, och det blir typ i september när vi har fått och bytt dörr. Sen har jag målat ett varv på de som ska vara runt garageporten, så när F har satt upp dem ska jag måla sista varvet där. Gissar att det blir under semestern. Sen är vi officiellt färdiga med husmålningen!

Jag har flyttat en vinbärsbuske. Den stod precis där jag ville ha komposten. Det var ett ganska skuggigt läge också så jag tror att den kommer få det bättre där den är placerad nu. Eller buske och buske, det ser väl mer ut som en planta. Lite sol, gödning och massa vatten hoppas jag ska göra susen för den lille stackaren.

Idag har det regnat nästan hela dagen. Jag målade på förmiddagen tills regnet drog igång, men efter det här vi inte gjort många knop här hemma. Vi spånade kring badrummet som vi hoppas renovera inom överskådlig tid (typ 1-2 år) och så somnade vi en stund. Semestermood!

Ljummen sallad med brie och persika var super gott! Nu är det söndagskväll med allt vad det innebär. En vecka till, sen har maken semester!

For my non-Swedish readers: This is a summary of my weekend when we were outdoors and painting. I also moved a currant bush to a better location in the garden and for Sunday dinner I made a salad with peaches and brie.

Författare: innehosina

Ägare av bloggen Inne hos Ina // Owner of the blog Inne hos Ina

Kommentera

