Veckans mat v. 29/2017

Hej vecka 29! På fredag jobbar maken sin sista dag och sen får vi vara lediga tillsammans i några veckor. Jag längtar!

Jag blir mer och mer oinspirerad när det gäller matlagning men jag har så klart gjort en plan ändå. Som jag gissar kommer ändras några gånger. Men så här ser det ut:

KORVSÅS

Min paradrätt när jag inte vet vad jag ska hitta på. Serveras med någon typ av vitkålssallad den här gången, så att jag får göra slut på ett vitkålshuvud.

OMELETT

Något enkelt jag kan vispa ihop till mig själv på torsdag kväll typ. Blir inte överdrivet med rester heller. Ganska bra mat alltså.

Kycklingklubbor med rostade rotsaker och sås

Veckans fredagsrätt. Tror att det blir kanon.

Fyllda paprikahalvor med sallad

Det verkar bli lördagsmiddagen. Kan man göra dem på grillen?

Auberginegratäng

Veckans vego. Älskade den här gratängen när vi gjorde den för någon vecka sedan. Mums!

For my non-Swedish readers:  Monday means a presentation of this week’s food plan!

Författare: innehosina

Ägare av bloggen Inne hos Ina // Owner of the blog Inne hos Ina

Kommentera

